سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طارق


تعداد بازدید

v امروز : 0 بازدید

v دیروز : 0 بازدید

v کل بازدیدها : 6977 بازدید

آهنگ وبلاگ

85/7/3 :: 8:38 عصر

بسم الله الر حمن الر حیم

سلام علیکم

دوستان مسئله ای که به عنوان اولین پیام می خوام مطرح کنم مسئله ایست که هم شاید ذهن خود آدم رو درگیر کنه و هم شاید در بعضی شرایط و مجالس نیاز به اون برای توان بحث احساس بشه.

اون مسئله مسئله ی شیعه و سنی است. البته در این وبلاگ بنا بر این هست که من از یافته ها و مطالب و مقالات خودم بنویسم ولی به جهت کم بودن وقتم خواستم فعلا این مطلب رو که مسئله ای کهن و معروف هست رو به جهت اطلاع داشتن و انتقال پیام بیان کنم.

ما در مورد آخرین آیه ی سوره ی رعد بحث خواهیم کرد:

رعد/43: وَ یَقولُ الذَََّینَ کَفَروا لَستَ مُرسَلاً قُل کَفی بِااللهِ شَهیداً بَینی وَ بَینَکُم وَ مَن عِندَهُ عِلمُ الکِتابِ

معنی : و کسانی که کافر شدند می گویند: تو پیامبر نیستی.بگو : شهادت خدا و آن کسی که علم کتاب نزد اوست میان من و شما کافیست.

توضیح : عده ای از کفار به حضرت محمد(ص) بیان کردند که تو پیامبر خدا نیستی . چون نه شاهدی داری و نه دلیل محکمی. و معتقد بودند پیامبر خود با عده ای از علما و فضلای آن زمان قرآن را خود نوشته است. و گفتند که یکی از آن افراد که حضرت را در نوشتن قرآن یاری می داده علی(ع) بوده است. و استدلال کردند که کسی که می تواند به تنهایی کتابی چون نهج البلاغه(منظور اشاره ی آن ها به خطبه ها و بیانات آن زمان حضرت است که در حال حاضر در نهج البلاغه جمع شده است.) نوشته حتما با کمک چند فاضل دیگر می تواند کتابی چون قرآن بنویسد.

همان موقع این آیه بر پیامبر (ص) نازل شد که بیانگر این بود که:

برای نبوت حضرت محمد(ص)دو شاهد هست/یکی خود خداوند و دیگری شخصی که نزد او علم الکتاب است که همین دو شاهد برای کفار کافی است.(میان کفار و رسول)

حالا میگن علم الکتاب از نظر لقب/لقب گروهی از یهودیان بوده.

آیا میشه یهودی ها که اصلا پیامبر رو قبول ندارند شاهد نبوت او باشند. پس بحث لقب نیست.

ولی همونطور که خودشون هم  اعتراف کردند علی (ع) بود تنها کسی که هم صاحب علم کتاب(قرآن) بود در آن زمان و هم شاهد نبوت رسول.آیا شخص دیگر جز علی (ع) بود که هم صاحب علمی فراتر از علی باشد و هم شاهد رسول خدا؟

پس منظور از ( و من عنده علم الکتاب)یعنی حضرت علی (علیه السلام)

                                              به قول یاران یا علی                                           

                        به قول دوستان بای تا های                      

الله بالتوفیق//طارق


نوشته های دیگران ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ


منوى اصلى

خانه v
شناسنامه v
پارسی بلاگv
پست الکترونیک v
 RSS  v

درباره خودم

لوگوى وبلاگ

طارق

وضعیت من در یاهو

یــــاهـو

اوقات شرعی

اشتراک در خبرنامه

 

template designed by Rofouzeh